HELP DESK 365°

Repere într-o colaborare cu o companie de facility management

Cât de des vă adresați furnizorilor pentru a cere soluții inovatoare pentru compania dumneavoastră? În ce proporție le împărtășiți provocările cu care vă confruntați în lumea afacerilor? Câte soluții oferite de ei v-au fost personalizate? Și câte dintre acestea ajung să vă aducă succesul? Sunt întrebări la care trebuie să răspundă periodic toate companiile pentru o bună poziționare pe piață.


Repere într-o colaborare cu o companie de facility management
Factorul ”inovație” este critic și decisiv pentru companiile de facility management în relația lor cu clienții, dacă nu se limitează la diferențierea de concurență prin prețul oferit. Tendința este una de parteneriat, de colaborare inovativă cu furnizorii, iar această tendință schimbă conceptele obișnuite în relația dintre client și furnizor.

Furnizorul dumneavoastră de facility management, oferind soluții complete pentru companie, poate aduce suflu nou și soluții pentru provocările de lungă durată prin faptul că dispune de competențe multiple, rezolvând problemele prin aplicarea metodelor alternative.

Pentru o reușită de durată trebuie să cunoașteți punctele esențiale în relația participativă pe care o aveți cu furnizorii:

-          Definirea necesităților companiei (clientului) sau a celor mai critice provocări în afacere

-          Observarea participativă client-furnizor pe teren, ceea ce permite ambelor părți descoperirea rupturilor în procesul inovativ și inventarierea soluțiilor posibile la care nici nu v-ați gândit, datorită punctelor de vedere și competențelor diferite

-          Comitetul de analiză: după ce fiecare furnizor își face tema de casă pe teren, poate începe brainstormingul, unde toți își prezintă constatările și soluțiile oferite, incluzând măsurătorile financiare și strategia de dezvoltare a companiei clientului. Membrii acestui comitet trebuie să fie persoane deschise și să reprezinte toate domeniile: vânzări, marketing, finanțe, logistică, etc. iar în urma acestei întâlniri se naște oferta ce urmează a fi prezentată clientului.

-          Alegerea soluției optime: fiți realiști în ce privește capacitatea companiei dumneavoastră de implementare a inovațiilor. Prin natura sa, procesul inovativ eșuază atunci când ”speranța” de succes face parte din decizie. Oferta prezentată clientului trebuie să fie viabilă în limita posibilităților, iar factorul cel mai important în procesul de implementare este comunicarea.

Comunicarea și aprecierea interpersonală joacă un rol important în aceste procese de implementare a inovațiilor cu scopul de a duce compania la succes.