HELP DESK 365°

Prima linie de apărare în spitale: personalul de curățenie

Din păcate viața ne aduce câteodată  și perioade de repaus forțat, sub forma celor mai variate afecțiuni sau boli care ne obligă să facem o vizită la medic.

Prima linie de apărare în spitale: personalul de curățenie
Igiena este prioritatea absolută în spitale (Foto: dailymail.co.uk)

Ajunși la cabinetul medical, policlinică sau spital, în calitate de pacienți ne confruntăm cu o serie de întrebări legate în primul rând de boala cu care trebuie să ne luptăm, iar pe lunga listă a grijilor într-un moment apare teama de complicații, posibilitatea altor boli contractate în mediul spitalicesc sau chiar mult temuta posibilitate de infecții intraspitalicești cu germeni rezistenți la antibiotice.

În calitate de primă linie de apărare împotriva suprainfecțiilor și a complicațiilor de natură organică sau emoțională, imediat după personalul medical, cel mai adesea în spațiile medicale personalul de curățenie este tras la răspundere atunci când se produce un eveniment nedorit în starea de sănătate a pacienților.

Competența înseamnă siguranță și comfort

O echipă de curățenie bine pregătită, antrenată specificului locului poate preveni cele mai multe dintre cazurile de infecție sau suprainfecție în cazul pacienților internați sau ai celor care urmează tratament în sistem ambulator, ai angajaților spitalului, dar și ai vizitatorilor.

Personalul de curățenie din spitale și alte instituții medicale mai aduce ceva în plus timpului petrecut la spital: acordă atenție pacienților aflați în spațiile respective, la nevoie poate crea o legătură de comunicare între pacient și personalul medical, prezintă empatie, înțelegere și confidențialitate.

Pe lângă curățenie, igienă, prevenirea infecțiilor intraspitalicești și atenție acordată detaliilor, persoana care efectuează curățenia în spital se raportează cu conștiinciozitate la situațiile ivite, iar pentru rezolvarea celor care o depășesc cere imediat ajutorul personalului competent.

Astfel oferă siguranță și comfort celor care sunt în drumul lor spre însănătoșire, contribuind la imaginea pozitivă alcătuită despre spital.